En satsning perfekt till Riksdagsvalet 2018

Riksdagsvalet 2018

Vi har skapat en hemsida vars målsättning är att ranka dena etta på följande söktermer”vad ska jag rösta på” ”riksdagsval 2018” ”vad ska man rösta på” ”vilket parti ska jag rösta på” I dagsläget så är sidan fylld med information gällande dom olika riksdagspartier vi har i Sverige. Man kan även rösta på det parti man skulle rösta på ifall det var val idag. Ambitionen med sidan är att hyra ut den till det parti som vinner den öppna budgivningen vi planerar att ha gällande denna satsning.

Det parti som vinner denna budgivning kommer i samband med denna marknadsföringssatsning ha en stor möjlighet att locka till sig fler väljare inför riksdagsvalet 2018. Anledningen till detta är för att människor som Googlar ”vad ska jag rösta på” eller ”vilket parti ska jag rösta på” är av naturliga skäl ute efter inspiration samt information om vilket parti som rimmar på den vision man själv har om hur ett samhälle ska styras.

Vi är inte 100% säkra på att vi vill hyra ut denna sida. En tanke är att låta sidan vara som den är idag dvs en sida där man får information om de olika partierna och vilka frågor som är viktiga för partierna. Vi har försökt beskriva de olika riksdagspartierna på ett mer pedagogiskt samt enklare sätt än vad partierna själva gör via deras partiprogram. Detta för att locka folket att rösta då antalet människor som inte tar sig tiden att gå ut och rösta är hög. Ifall vi väljer att hyra ut sidan kommer vi att bygga om den så att den rimmar på partiet ifrågas huvudsida. Detta förstås ifall partiet vinner den öppna budgivning vi planerar att ha.

Vi hoppas att sidan rankar ett innan det är dags för riksdagsval 2018 då antalet sökningar på tex. ”vad ska jag rösta på” tillsammans med de övriga nyckelord som nämns här ovan i kursiverad text är extremt väl sökta termer på sökmotorn Google. Vi kommer inte kalla detta projekt för en humanitär insats eller som vi kallar det ”humanitär sökmotoroptimering”   Om vi nu väljer att hyra ut sidan kommer detta vara ett projekt förenat med en intäkt. Humanitär sökmotoroptimering innebär att man ideellt bygger samt optimerar hjälpsidor under söktermer som kan ses som rop på hjälp från allmänheten.

Vi på Flighton tycker att detta är ett spännande samt roligt projekt att jobba med då vi är intresserade av detta ämne. För att se hur sidan vi byggt ser ut kan ni gå in på vadskajagröstapå.com

Humanitär Sökmotoroptimering

Humanitär Sökmotoroptimering

Vi har byggt två hemsidor med ambition om att ranka dessa etta under ett eller flera sökord som kan ses  som rop på hjälp från allmänheten. Detta kallar vi på Flighton Humanitär Sökmotoroptimering. Vi hoppas att fler ska ta rygg på detta arbetssätt då det görs hundratusentals sökningar på Google dagligen där träffbilden inte alltid är den ultimata. Exempel på detta kan vara ”jag blir slagen hemma” jag blir mobbad i skolan” jag har blivit våldtagen” osv. Flighton ensam har varken den tid eller resurs att städa hela Internet, vi hoppas därför att vi får hjälp från andra SEO-Expeter som kan ta rygg och lyfta liknande initiativ.

Grundarna till det myntade begreppet humanitär sökmotoroptimering är William Chand samt Viktor Grahn.

Flighton

Flighton AB

Våra funderingar gällande sökmotoroptimering.

Vi kommer mellan jämna mellanrum blogga om vårt arbete samt våra tankar kring sökmotoroptimering, webbutveckling samt webbdesign. Google känner oss väl, då vårt sökbeteende på genomsyrar vår vilja, vår glädje, våra tankar, våra sorger/bekymmer/begär. Alla människor Googlar oavsett vad hur när och vad, vi matar Google från samtliga håll och kanter med värdefull data som kommer direkt från våra hjärtan. Det intressanta är hur Google kommer handskas med denna information. Samt hur används den idag?

Vi alla är nog överens om att det inte finns någon annan söktjänst som ger oss ett tydligare svar på våra sökfraser än vad Google ger oss. Vi anser att förklaringen till detta scenario ligger i den enorma mängd unika sökningar det görs via tjänsten idag. Även om det låter konspiratoriskt så tror vi att Google analyserar allt som sker på deras sökruta. Vi tror att de loggar all aktivitet som sker på deras ruta samt även vad som händer därefter. Vilka sidor går vi in på rimmat på våra sökningar? Hur länge är vi inne på de olika resultaten som dök upp? Denna analys/data ger Google en sådan information inget annat företag i dagsläget har. Google känner dig bättre än vad någon annan gör. Den träffar i princip alltid rätt när du vänder dig till han, hon, den, hen eller vad vi nu ska kalla denna fantastiska tjänst . Samtidigt som det är lite läskigt, så är det imponerande om vad de lyckats göra.

Detta är roten till vår passion för att ständigt öka vår förståelse samt kunskap för Google och dess algoritmer. Kontakta oss om du vill ranka ett på Google. Vi kan sökmotoroptimering.

Gör en kostnadsfri SEO-Analys av din sida här.

 

Dags att lyfta mot rank 1 i träfflistan

Vi erbjuder våra kunder effektiv sökmotoroptimering. Vår specialité är att erbjuda våra kunder landningssidor som har en målsättning om att ranka ett under ett eller flera nyckelord, se exempel på hur vi jobbar med våra kunder via detta pressmeddelande skrivet via tjänsten mynewsdesk. Våra avtalsvillkor är obundna vilket innebär att våra kunder kan när de vill avsluta sitt samarbete med oss. Detta upplägg har vi för att vid inledningen av våra samarbeten noggrant gör en marknadsanalys där vi väljer ut de nyckelord som kommer generera högst ROI (return of investment) När vi väl kommit fram till de nyckelord som vi tror kommer att leverera den bästa avkastning ser vi då till att ranka företaget vi samarbetar med etta på dessa söktermer. Detta är en mycket effektiv marknadsföringsstrategi då Google är i princip den ända kanal som nyttjas i dagsläget vid uppsökning av varor/tjänster eller företag.

Start typing and press Enter to search